გაკვეთილის
გეგმა მათემატიკაში
სსიპ თბილისის კლასიკური
გიმნაზია
საგანი: მათემატიკა
|
კლასი: მეორე
|
გაკვეთილის თემა: ორნიშნა რიცხვების შეკრება
|
მასწავლებელი: ნინო ლომსაძე
|
მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს ორნიშნა რიცხვების ჩაწერა, წაკითხვა,
და დაშლა თანრიგის ერთეულებად სათანადო დემონსტრირებით და ჩაწერით;
|
შედეგი: დამოკიდებულება- მოსწავლეებს გაუჩნდებათ დამოუკიდებელი
კვლევა_ძიების სურვილი, მისწრაფება, გამოკვეთონ მნიშვნელოვანი იდეები; მოუსმინონ
თანატოლებს, დააფასონ სხვისი აზრი და გამოიტანონ დასკვნა;
|
ცოდნა: მოსწავლეები ახდენენ ორნიშნა რიცხვების შეკრების დემონსტრირებას
მოდელის გამოყენებით, დაადგენენ მოქმედების შედეგს სხვადასხვა მეთოდით;
|
უნარები: მოსწავლეებს განუვითარდებათ მოცემული რაოდენობის შესაბამისი
ორნიშნა რიცხვების აღქმის, შეკრების, წაკითხვის და ჩაწერის უნარი, ასევე განუვითარდებათ
თანამშრომლობითი, დამოუკიდებლად და ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევები.
|
ესგ სტანდარტი:
მათ.2.1.მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი
სახელები, რაოდენობები და რიგი.
მათ.2.2.მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები,
რიცხვით სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები;
|
საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები: მოსწავლემ იცის რიცხვის
სახელები 100-ის ფარგლებში; მოსწავლეს შეუძლია რაოდენობის გროვებად დაჯგუფება; მისთვის
ცნობილია ტერმინები ,,რიცხვი“ და ,,ციფრი“, ათეულის და ერთეულის თანრიგები;
წინარე ცოდნა გამოიკვეთება საშინაო დავალების შესრულებაზე, ასევე
პირველი ფაზის შემამზადებელი დავალებების შესრულებისას.
|
მოსწავლეთა დაჯგუფების ფორმები: ინდივიდუალური, დიფერენცირებული
ჯგუფური,მთელ კლასთან;
|
დაჯგუფების კრიტერიუმები: მოსწავლეთა მზაობის მიხედვით;
|
გაკვეთილის აქტივობის ეტაპები:
|
1- წინასწარ
მოსწავლეთა
მოტივაციის ამაღლების და წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით გაკვეთილი იწყება თამაშით:
ბავშვები დგებიან წრეში და ითვლიან 5-ის ბიჯით, 10-ის ბიჯით, 20-ის ბიჯით. მასწავლებელი
ამოწმებს დავალებას ჩამოვლით, ინდივიდუალურად: უნდა შეესრულებინათ ორნიშნა რიცხვისათვის
ერთნიშნას შეკრების მაგალითები და დაეხატათ შესაბამისი ნახატები. შემდეგ მასწავლებელი
წარადგენს შესასწავლ საკითხს და უკავშირებს მას წინათ შესწავლილ საკითხებს; ამ ფაზაში
გააქტიურდება წინარე ცოდნა;
|
|
2- განმავლობაში
ჯგუფური
მუშაობით მოხდება ახალი ცოდნის კონსტრუირება და გააზრება. კერძოდ, მასწავლებელი მოსწავლეებს
სთხოვს, სახელობითი ჩხირებით დასხდნენ ჯგუფებად
და შეასრულონ დავალების ბარათებზე მოცემული
ორნიშნა რიცხვების შეკრება სხვადასხვა მეთოდით:
1 შრე(
ნაკლები მზაობის ბავშვები) ,,სვეტები და კუბიკები“ 2 ჯგუფი
2 შრე
( საშუალო მზაობის მოსწავლეები)
ფლიპჩარტის
ქაღალდი, ფერადი წებოვანი სტიკერები. 2 ჯგუფი
3 შრე (მაღალი მზაობის ბავშვები) ,,კუბიკების კონსტრუქტორით“
მასწავლებელი
საჭიროების შემთხვევაში აძლევს ჯგუფებს მითითებას და ეხმარება მათ. ჯგუფები აკეთებენ
ნამუშევრის პრეზენტაციას: მასწავლებელი ინიშნავს შეფასების რუბრიკაში (დანართი 1,2) ჯგუფის წევრების აქტიურობას
და მათ მიღწევებს, ამაზე დაყრდნობით გამოაქვს დასკვნები მიღებულ შედეგებზე.
|
|
3- შემდეგ
როუტერის
გამოყენებით მასწავლებელი მოსწავლეებს უგზავნის წინასწარ შედგენილ ტესტურ სამუშაოს და მუშაობენ ინდივიდუალურად:
წრეებისა და კვადრატების რაოდენობების
მიხედვით შეადგინეთ შეკრების მაგალითები და გამოიანგარიშეთ;
მასწავლებლის პროგრამა
გვეხმარება სწრაფად შევაფასოთ მიღწეული შედეგი ქულებით და მოსწავლემაც ნახოს თავისი
შედეგი;
გაკვეთილის
ბოლოს მასწავლებელი აძლევს საშინაო დავალებას: წარმოადგინეთ ორნიშნა რიცხვების შეკრების
მაგალითები სხვადასხვა მეთოდით;
|
შეფასება
|
მასწავლებელი აკვირდება
მოსწავლის სწავლის პროცესს და აფასებს შედეგებს, საშინაო დავალების შემოწმებისას,
ჯგუფური მუშაობისას, ბუკებით მუშაობისას, ინიშნავს შედეგებს და აძლევს განმავითარებელ
კომენტარებს.
|
სასწავლო მასალა
|
მოსწავლის სახელმძღვანელო,
დავალების ბარათები, ბუკები, როუტერი, ტესტური დავალება, ფლიპჩარტის ფურცელი, ქაღალდი,
ფერადი წებოვანი სტიკერები. ,,სვეტები და კუბიკები“, პლაკატი ,,რიცხვითი კიბე“,
G-PRIED -ის სასწავლო_მეთოდოლოგიური
რესურსების კრებული მათემატიკის დიფერენცირებული სწავლებისათვის.
|
დანართი 1
ინდივიდუალური
შეფასების რუბრიკა მათემატიკაში
კომპეტენციის დონის აღწერა
|
შეფასება
|
გააზრებულად და ზუსტად ასრულებს დავალებას.
|
სასწავლო მასალას წარმატებით გაართვვა თავი.
|
ჩანაწერში უშვებს შეცდომას, ცხრილების სწორად შევსებაში ხარვეზები აქვს.
ზოგჯერ შეკრება-გამოკლებას სწორად ვერ ასრულებს.
|
საჭიროებს დამატებით დამოუკიდებელ მუშაობას უნარ-ჩვევების გაწაფვისათვის.
|
უჭირს ტერმინების გარჩევა, ვერ იცავს დავალების შესრულების თანმიმდევრობას;
შეკრება-გამოკლებას სწორად ვერ ასრულებს.
|
საჭიროებს შემდგომ მეცადინეობას იმავე საკითხზე მასწავლებლის ხელმძღვანელობით.
|
|
|
↹☺☺ დანართი 2
დიფერენცირებული
ჯგუფური მუშაობის რუბრიკა მათემატიკაში
კომპეტენციის დონის აღწერა
|
1 ჯგუფი
|
2 ჯგუფი
|
3 ჯგუფი
|
4 ჯგუფი
|
გააზრებულად და ზუსტად ასრულებენ დავალებას
|
|
|
|
|
ჩართულობა და აქტიურობა ჯგუფში
|
|
|
|
|
თანამშრომლობა
|
|
|
|
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment